Grafik dizayner




-
Umumiy maʼlumot
-
Talab, koʻnikma va majburiyatlar
-
Ijobiy va salbiy tomonlari
-
Qayerda ishlash mumkin?
-
Foydali havolalar
Top kategoriyalar
Umumiy maʼlumot
Grafik dizaynerning ishi ijodkorlik va mantiq birlashmasidir. Grafik dizayner bir vaqtning oʻzida bir nechta murakkab va muhim vazifalarni bajaradi. Dizayner va professional boʻlmaganlar tushunadigan narsalarning asosiy farqi quyidagicha: dizayn tashqi koʻrinish bilan tugamaydi. Bir odamni oling. Uning qobigʻi ortida koʻplab quyi tizimlarga ega boʻlgan murakkab organizm mavjud bo’lib, uni koʻz bilan koʻrib boʻlmaydi. Dizayn loyihasida ham xuddi shunday: unga qarab, layner faqat tashqi koʻrinishni, rasmni koʻradi, professional esa koʻplab ichki munosabatlarga ega boʻlgan murakkab tuzilmani koʻradi. Dizayner yaratadi. U mijoz uchun yangi koʻzga qulay va yoqimli dunyoni hosil qiladi. U nima yaxshi va nima yomonligini biladi. Uning asosiy vazifasi mijozga aylanish va odamga yoqadigan narsalarni yaratish uchun dunyoga uning koʻzlari bilan qarash. Hamma dizaynerdan goʻzallik, uslub, yengillik, nafislik, qolaversa, ular tomonidan faqat koʻzni quvontiradigan rasm va grafikalarni kutadi. Ammo bu juda tor koʻrinish, chunki dizayner ham funksionallik haqida oʻylaydi. Dizayner millionta savolga javob beradi, juda koʻp qarorlar qabul qiladi, kompyuter bilan bogʻliq barcha narsani taʼminlaydi. Faqat goʻzallik haqida oʻylasa, u yaxshi loyiha yarata olmaydi.
Talablar
- Dizayn asoslarini bilish: rasm va chizma asoslari, ranglar (ranglardan foydalanish) va kompozitsiyalar va hkz;
- Grafik dizayn sohasidagi maxsus bilimlar: grafika va grafika texnikasining turlari va janrlari, shriftlar bilan ishlash, tipografiya, grafik dizaynda fotosuratlar va illyustratsiyalardan foydalanish;
- Grafik dizayn dasturiy taʻminoti (QuarkXPress ‚Photoshop, Illustrator‚ CorelDraw);
- Marketing asoslarini bilish;
- Inson psixologiyasi va idrokini bilish.
Sifatlar
- Rivojlangan badiiy did;
- Tasviriy va keng fikrlash;
- Tashabbus;
- Ijodkorlik, zukkolik;
- Uslubni his qilish;
- Vizual xotira;
- Zamonaviy madaniyatga qiziqish;
- Faol hayot pozitsiyasi;
- Tartiblilik;
- Masʼuliyat;
- Eʼtiborlilik;
- Aniqlik.
Majburiyatlar
U tomonidan yaratilgan mahsulot (logotip, shrift va boshqalar) yorqin, esda qolarli va noyob boʻlishi kerak, ishlab chiqilgan tashkilotning oʻziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda va shu bilan birga bosib chiqarish uchun mos boʻlishi lozim. Shuning uchun, grafik dizayner mantiq qonunlariga qatʼiy rioya qilishi juda muhimdir.

- Kasbga talab;
- Moslashuvchan ish jadvali;
- Masofadan ishlash imkoniyati;
- Ijodiy yoʻnalishda rivojlanish;
- Tez ishga joylashish;
- Qiziqish.

- Tartibsiz ish vaqti;
- Ijodiy inqiroz;
- Yuqori raqobat;
- Noaniqlik.
Qayerda ishlash mumkin ?
- Dasturiy taʼminot ishlab chiqaruvchi kompaniyalar;
- Texnologik kompaniyalar;
- Marketing kompaniyalar;
- Frilans.