Umumiy maʼlumot
Marketolog bu — kompaniya tovar va xizmatlarini targʻib qiluvchi mutaxassis. Uning maqsadi kompaniyaga katta daromad keltiradigan savdo tizimini yaratish. Kasb nomi «bozorni oʻrganish» deb tarjima qilinadi, chunki sotuvchi ushbu ehtiyojlarni qondiradigan mahsulot yoki xizmatni taklif qilish uchun potensial mijozlarning ehtiyojlarini aniqlaydi.
Marketing xaridor brendga “sodiq” boʻlib, keyin yana va yana sotib olishi uchun mijoz bilan uzoq muddatli aloqani oʻrnatishga intiladi.
Marketolog maʻlum bir mahsulot talabgir boʻlishini va nima uchun kerakligini baholaydi, mahsulotni targʻib qilish usullarini taklif qiladi, raqobatchilarning harakatlarini (ayniqsa, ularning mahsulotlari, narx siyosati) baholaydi, tadqiqot guruhining ishini tashkil qiladi, sohani kuzatib boradi va natijalarni tahlil qiladi, mijozlarning xohish-istaklarini aniqlab, ishlab chiqaruvchi/sotuvchiga tavsiyalar beradi. Marketologning ishi mahsulot sotilishidan ancha oldin boshlanadi. Ishlab chiqarish boshlanishidan oldin ham (savdo kompaniyalarida sotib olish toʻgʻrisida qaror qabul qilinishidan ancha avval), sotuvchi mahsulotning kimga moʻljallangani, bozorning potensial imkoniyatlari nima ekani, raqobatchilar faoliyatini tahlil qilishi kerak.
Foydali havolalar
Content Marketing Course: Get Certified in Content Marketing
Koʻrish
Content Marketing Courses - Coursera
Koʻrish
Content Marketing Courses - Udemy
Koʻrish
Diploma in Social Media Strategy- Alison
Koʻrish
Social Media Marketing Professional Certificate - Meta BluePrint
Koʻrish