Marketolog

Marketing, reklama va PR
oylik 5 000 000 – 30 000 000 so'm
  • Umumiy maʼlumot
  • Talab, koʻnikma va majburiyatlar
  • Ijobiy va salbiy tomonlari
  • Qayerda ishlash mumkin?
  • Foydali havolalar

Umumiy maʼlumot

Marketolog bu — kompaniya tovar va xizmatlarini targʻib qiluvchi mutaxassis. Uning maqsadi kompaniyaga katta daromad keltiradigan savdo tizimini yaratish. Kasb nomi «bozorni oʻrganish» deb tarjima qilinadi, chunki sotuvchi ushbu ehtiyojlarni qondiradigan mahsulot yoki xizmatni taklif qilish uchun potensial mijozlarning ehtiyojlarini aniqlaydi.

Marketing xaridor brendga “sodiq” boʻlib, keyin yana va yana sotib olishi uchun mijoz bilan uzoq muddatli aloqani oʻrnatishga intiladi.

Marketolog maʻlum bir mahsulot talabgir boʻlishini va nima uchun kerakligini baholaydi, mahsulotni targʻib qilish usullarini taklif qiladi, raqobatchilarning harakatlarini (ayniqsa, ularning mahsulotlari, narx siyosati) baholaydi, tadqiqot guruhining ishini tashkil qiladi, sohani kuzatib boradi va natijalarni tahlil qiladi, mijozlarning xohish-istaklarini aniqlab, ishlab chiqaruvchi/sotuvchiga tavsiyalar beradi. Marketologning ishi mahsulot sotilishidan ancha oldin boshlanadi. Ishlab chiqarish boshlanishidan oldin ham (savdo kompaniyalarida sotib olish toʻgʻrisida qaror qabul qilinishidan ancha avval), sotuvchi mahsulotning kimga moʻljallangani, bozorning potensial imkoniyatlari nima ekani, raqobatchilar faoliyatini tahlil qilishi kerak.

Talablar

  • Oʻrganilayotgan bozor xususiyatlarini bilish;
  • Tahliliy ish bilan shugʻullanish, statistik maʼlumotlarni toʻplash va qayta ishlash, hisobotlar tuzish qobiliyati;
  • Kompyuter va orgtexnika haqida ishonchli maʼlumot;
  • Ogʻzaki va yozma ravishda oʻz fikrlarini toʻgʻri ifodalash qobiliyati;
  • Oliy maʼlumot.

Sifatlar

  • Tahlil qobiliyatlari;
  • Tashabbus;
  • Masʼuliyat;
  • Natija;
  • Ijodkorlik;
  • Ishonchlilik;
  • Moslashuvchanlik;
  • Oʻz-oʻzini rivojlantirish va bilim olish.

Majburiyatlar

  • Bozor va bozor tendensiyalarini oʻrganish;
  • Isteʼmolchilarni oʻrganish;
  • Maqsadli bozor va auditoriyani aniqlash;
  • Raqobat ustunligini rivojlantirish;
  • Mahsulotni ishlab chiqish strategiyasini tasdiqlash;
  • Kompaniyaning asosiy/taktik mahsulotlarini boshqarish;
  • Mijozlar bilan munosabatlarni boshqarish;
  • Ish natijalarini nazorat va tahlil qilish.
Ijobiy tomonlari
  • Ish haqining yuqori darajasi;
  • Martaba istiqbollari;
  • Turli xil ish joylari;
  • Foydali koʻnikmalarni koʻpaytirish;
  • Ixtisoslashtirilgan maʼlumotsiz ish boshlash qobiliyati.
Salbiy tomonlari
  • Raqobat kuchayishi;
  • Doimiy intellektual bosim;
  • Katta miqdordagi ish;
  • Tartibsiz ish vaqti;
  • Masʼuliyatning yuqori darajasi;
  • Doimiy stress.

Qayerda ishlash mumkin ?

  • Reklama agentligi;
  • Nashriyot uyi;
  • OAV;
  • SMM kompaniya;
  • Marketing agentligi;
  • Marketing faoliyatini olib boruvchi kompaniyalar;
  • Ishlab chiqaruvchi kompaniyalar.

Foydali havolalar